Information om Mitsubishis framtid i Europa

 
Mitsubishi Motors har informerat att man fryser introduktioner av nya bilmodeller i Europa. Hur påverkar det dig som är eller vill bli kund hos Mitsubishi?
 
• Mitsubishi Motors tillhandahåller reservdelar i minst 10 år efter sista tillverkningsdag för respektive modell.
• Mitsubishis 5-års nybilsgaranti gäller precis som tidigare. För mer information gällande vår garanti, läs här: https://mitsubishimotors.se/kopa-aga/mitsubishi-motors-garanti



 

HUR MITSUBISHI HANTERAR RÅDANDE SITUATION MED COVID-19


Bästa Mitsubishikund,


Här finner du information om vår verksamhet och om hur Mitsubishi hanterar den rådande situationen med anledningen av covid-19.

Vi på Mitsubishi ser allvarligt på den nuvarande situationen. För att kunna fortsätta driva vår verksamhet så normalt det går under rådande omständigheter och samtidigt säkerställa att vi har en trygg miljö för er, våra medarbetare, återförsäljare och samarbetspartners har vi vidtagit en rad försiktighetsåtgärder för att minska smittspridningen av covid-19 och belastningen på den viktiga sjukvården i enlighet med experternas rekommendationer.

Vi följer noga utvecklingen och förlitar oss på Folkhälsomyndighetens och regeringens information samt rekommendationer och riktlinjer. Men vi är också redo att sätta in ytterligare åtgärder och vara flexibla och förändringsbenägna i vårt sätt att arbeta, inte minst för att möta era olika bilbehov om situationen förändras.

Vi hoppas att ni, era nära och kära samt kollegor är försiktiga och tar hand om varandra samt vidtar de försiktighetsåtgärder som behövs.


Slutligen, låt oss hålla varandra uppdaterade om läget. Lyssna på experterna. Ta en dag i taget och vara uppmärksamma samt uppmärksamma vår omvärld att göra detsamma.


Var rädda om er! / Mitsubishifamiljen



 

 

I våra bilhallar & verkstäder


• Vi har skärpt våra städrutiner invändigt och utvändigt i bilarna, på utrustning samt i gemensamma och sociala utrymmen och ytor.


• Vi informerar fortlöpande all vår personal om hygienrutiner. Alla medarbetare tvättar händerna noggrant och ofta.


• Medarbetare som känner sig sjuka stannar hemma.


• Vi hälsar inte på våra kunder med handslag i enlighet med myndigheternas rekommendationer. Och vi håller även fysiskt avstånd till varandra.


• Handsprit finns tillgänglig i bilhallarna och i verkstäder både för medarbetare och kunder


• Stanna hemma om du som kund/besökare känner dig sjuk


Vad händer nu när däckbytessäsongen är i full gång?


Enligt lag ska byte till sommardäck skett innan den 15 april om du har dubbdäck. Vi planerar att skifta alla våra kunders däck som vanligt i enlighet med ovanstående försiktighetsåtgärder.